HOLISTIC

TV-ADVERTISING ENGINE

VIRTUAL MINDS

The Virtual Minds Media Manager is designed for programmatic advertising marketing of typical broadcast or one-to-many media such as TV and radio. The platform, which can be seamlessly integrated into existing media technology system landscapes, enables the provision and playback of classic, linear inventories via real-time playout using automated optimization logic.

With a true one-to-many first approach, the great potential and efficiency advantages of programmatic marketing are used while maintaining the existing media and business models for classic linear broadcast media. The technology can efficiently optimize the combined media control of linear and digital channels and thus strengthen the broadcaster in the competition by creating convergent media products.

Perfect integration

Agile implementation for individual needs

Numerous interfaces for recommendations, processing real-time data, and much more.

Planning & Inventory Management

Optimize channels efficiently

Individual targeting for channels, programs as well as time periods and planning data as a fallback.

Realtime Playout

Achieve one-to-many media programmatically

Leverage linear inventories using automated optimization logic.

I/O and programmatic

Extensive booking options

Easy combination of I/O and Programmatic Guaranteed campaigns

Best possible CPMs

Prioritize line items based on prices

Playlist composition through proportionate target group sizes in the total number of viewers.

Media MANAGER

Core features

Providing API data via Event Stream that can be aggregated in customer systems for custom reports.

Cappings can be booked on a contact and playout basis and also allow a reference to channels and programs.

Data generated from system processes is actively transmitted to the broadcaster to initiate and support sensitive processes.

Tag and industry linking to prevent an AdSpot from being placed next to a competitor in a playlist.

Über die Anbindung von Active Agent wird der Werbetreibende Teil der Entscheidungskette im klassischen linearen TV. Denn im Rahmen von Programmatic Guaranteed Deals kann die DSP über die finale Motivauswahl entscheiden. Noch größere Autonomie und Einflussmöglichkeiten erhält die Demand Seite mit Bereitstellung von Private Deals in 2025. 

Pro Kampagne kann definiert werden, ob Kontakte auf Basis der Gesamtzuschauerschaft oder einer bestimmten Teilzielgruppe gezählt werden sollen. Darüber hinaus können erreichte Kontaktanzahlen allgemein für den Block oder dediziert für einzelne Positionen übermittelt werden, um auch Drop-Rates nach Beginn eines Werbeblocks zu berücksichtigen. 

Im Media Manager wurden bekannte Digitallogiken wie Capping und Pacing auf die Rahmenbedingungen von Oneto-Many Kanälen übertragen. Anstatt der User-Zentrierung, stehen die Streuung im Inventar sowie die Anzahl erreichter Kontakte über wenige Auslieferungsoptionen im Vordergrund. 

Werbeblöcke können auf Basis zahlreicher Metadaten wie Kanal, Zeit oder IAB-Content-Kategorien gezielt für einzelne Kampagnen eingesetzt werden. Darüber hinaus kann die Verteilung in bestimmten Inventaren anhand von Kanal- und Tagesanteilen ermittelt werden. 

Bei der Zusammenstellung von Werbeblöcken kann der Media Manager komplexe Ausschlussregeln anwenden. Diese Kriterien können für jeden Werbetreibenden individuell konfiguriert werden und ermöglichen so eine sehr granulare Steuerung entsprechender Entscheidungsrestriktionen. 

Mittels Simulations-Report soll der Planungsprozess des Broadcasters dahingehend unterstützt werden, das benötigte Inventar für die Echtzeitoptimierung zu ermitteln. Über Nacht durchläuft der Media Manager den Recommendation-Prozess für das Inventar der nächsten 90 Tage chronologisch und platziert die Kampagnen anhand aller gesetzten Kampagnenparameter. Im Ergebnis wird so die potenzielle Kampagnenplatzierung und Zielerreichung prognostiziert. 

Seal

& Awards

Quality, trust and expertise

These three principles form the basis for a targeted customer relationship and are therefore our focus.

In compliance with German data protection regulations, we continue to impress our customers and partners with fast response times and a collaborative approach to work.

Day after day. Week after week.

OUR

customers

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